Podhale Region

Poniedziałek, 19 listopad 2018

Ostatnia aktualizacjaPn, 19 Lis 2018 1pm

Jesteś tutaj: Home Wiadomości Powiaty: Subregion Podhalański Zakopiankę między Chabówką, a stolicą Podhala zbudują jednak Polacy

Reklama

Zakopiankę między Chabówką, a stolicą Podhala zbudują jednak Polacy

2017 06 23 Rdzawka Nowy Targ 3wezly wynik
wiz1DK47 Rdzawka N.Targ wynik

ZAKOPIANKA. Polska firma INTERCOR z Zawiercia wybuduje jednak odcinek zakopianki pomiędzy Chabówką, a Nowym Targiem. Jest to możliwe dzięki aneksowi do Programu Inwestycji dla budowy dwujezdniowej DK47, który dwa dni temu podpisał minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

 - Aneks do Programu Inwestycji dla budowy dwujezdniowej DK47 Rabka Zdrój – Zakopane na odcinek Rdzawka – Nowy Targ został podpisany 29.08.2018 roku przez ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Umożliwia to dokonanie wyboru wykonawcy i podpisanie umowy na realizację tej drogi w trybie projektuj i buduj. Dziś w piątek 31 sierpnia 2018 r. jako najkorzystniejszą wybrano ofertę polskiej firmy INTERCOR z Zawiercia – informuje Iwona Mikrut, rzecznik prasowy GDDKiA, oddział w Krakowie.

Wyjaśnia ona, że dzięki aneksowi aż O 90 mln zł w stosunku do wcześniej przyjętych kosztów zwiększył się budżet inwestycji. Zrobiono to po to, aby można było dokonać wyboru wykonawcy i podpisać umowę.

Rzeczniczka przypomina, że najniższą cenę w przetargu zaproponowała firma STECOL, która mieściła się w pierwotnym limicie zadania. - Została ona jednak odrzucona po zakończeniu postępowania odwoławczego przed Krajową Izbą Odwoławczą (KIO) 07.08.2018roku z powodu niezgodności treści oferty ze Specyfikacjami Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). W związku z tym 31.08.2018r. jako najkorzystniejszą wybrano drugą w rankingu ofertę firmy INTERCOR, która określiła koszt inwestycji na 880 100 611,23 zł.

Teraz co istotne dla inwestycji od daty wyboru przez 10 dni mogą wpływać ewentualne odwołania innych wykonawców. Jeśli nie wpłynie żadne odwołanie, a firma INTERCOR wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 10 procent ceny brutto, można będzie w połowie września tego roku podpisać umowę. Rzeczniczka też wyjaśnia, że ponieważ zadanie finansowane jest w całości ze środków budżetowych nie ma wymogu przeprowadzania kontroli uprzedniej po wyborze oferty.

- Na fazę projektowania wraz z uzyskaniem decyzji ZRID przewiduje się 23 miesiące, a na fazę realizacji robót 26 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych tj. od 01 grudnia do 31 marca). Jeśli umowa zostanie podpisana w połowie września 2018 r. to roboty można będzie rozpocząć w sierpniu 2020 roku, a zakończyć w październiku 2023 roku.

W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga klasy GP, o długości 16,136 km, szerokości jezdni 2x3,50m z czterema węzłami drogowymi : Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektami inżynierskimi (mosty, wiadukty, estakady). Wybudowane zostaną drogi obsługujące tereny przyległe do inwestycji, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, kanalizacja i odwodnienie, urządzenia ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt) oraz przebudowana infrastruktura techniczna.

Warto też przypomnieć, że prace przygotowawcze prowadzone były w latach 2008 – 2015. Jednak aneks do programu inwestycyjnego dla tej drogi 26 czerwca 2017 r. podpisał minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk, umożliwiając tym samym jej realizację.

- Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2015 r. na tym odcinku panuje średni ruch dobowy na poziomie 14 007 – 18 082 pojazdów na dobę. W okresie weekendów, ferii i wakacji ruch ten znacznie wzrasta, tworzą się spiętrzenia ruchu co świadczy o wyczerpaniu przepustowości przekroju jednojezdniowego drogi. Do tego dochodzą liczne zjazdy, zabudowa wzdłuż istniejącej drogi, ruch pieszych, co stwarza duże utrudnienia w ruchu tranzytowym oraz lokalnym.

Rzeczniczka GDDKiA podkreśla, że atrakcyjność turystyczna Podhala i związane z tym duże natężenie średniego ruchu dobowego i jeszcze większe weekendowego, budowa drogi ekspresowej S7 z Lubnia do Rabki Zdroju oraz istniejący dwujezdniowy odcinek drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki, uzasadniają kontynuację budowy odcinka dwujezdniowego z Rdzawki do Nowego Targu.

- W mieście tym krzyżują się drogi krajowe nr 47 i 49 oraz droga wojewódzka w kierunku Czarnego Dunajca, rozprowadzające ruch na Podhalu. Budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu umożliwi szybsze i bezpieczniejsze połączenie Podhala i Zakopanego z innymi regionami kraju.

Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 od Lubnia do Rabki Zdroju ruszyła w 2016 roku. Inwestycja została podzielona na trzy mniejsze odcinki. Droga ekspresowa na być zakończona węzłem Zabornia w Rabce – Zdroju, a dalej kontynuowana będzie dwujezdniowa DK47 do Chabówki, gdzie włączona zostanie do istniejącej już dwujezdniowej drogi krajowej nr 47 z Chabówki do Rdzawki. Od tego miejsca kontynuowana będzie budowa drogi dwujezdniowej do Nowego Targu.

- W efekcie prowadzonych inwestycji połączony zostanie Kraków z Nowym Targiem , na całym przebiegu, drogą dwujezdniową. Ma to kluczowe znaczenie ze względu na czas przejazdu i bezpieczeństwo ruchu dla wszystkich osób wyjeżdżających z różnych regionów kraju na Podhale i pod Tatry.

 

Dodaj komentarz

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, zastrzega sobie jednak prawo do nie publikowania ich, zwłaszcza tych, które zawierają wulgaryzmy, epitety powszechnie uznane za obraźliwe, nawołują do zachowań niezgodnych z prawem, obrażają osoby publiczne i prywatne, inne narodowości, rasy, religie itd.
Komentarze nie dotyczące danego tematu, atakujące personalnie innych komentatorów i autorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz uwagi skierowane do Redakcji – będą usuwane.


Kod antyspamowy
Odśwież

Fotografia  R&A

Reklama

Nasi partenrzy

TV Podhale

logonaszkasprowy

fottboll

Taxi Rabka-Zdrój

Nasi partenrzy

nspj

mbludzm pl m

Tarnów In

 

Nasi partenrzy

zakopanedlaciebie.pl

 

natatry.pl

 

Resort Kościelisko

Reklama