Podhale Region

Wtorek, 23 styczeń 2018

Ostatnia aktualizacjaPn, 22 Sty 2018 7pm

Jesteś tutaj: Home Wiadomości Powiaty: Subregion Podhalański Minister Adamczyk pozostał, rozstrzygnięcie przetargu wykonawczego na „zakopiankę” do Nowego Targu – końcem stycznia

Reklama

Minister Adamczyk pozostał, rozstrzygnięcie przetargu wykonawczego na „zakopiankę” do Nowego Targu – końcem stycznia

nowzak18

CHABÓWKA – NOWY TARG. Zapowiedź rekonstrukcji rządu wzbudziła obawy o dalszą obecność w jego składzie ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka. Bo z jego osobą wiążą się deklaracje dotyczące budowy odcinka „zakopianki” łączącego Chabówkę z Nowym Targiem. Inwestycja nie jest jednak zagrożona. Niepokój może budzić jedynie przesuwanie się terminu rozstrzygnięcia przetargu na wykonanie tego fragmentu szosy.

- Sam prezes Jarosław Kaczyński, w kampanii, podczas wizyty na Podhalu, powiedział, że ta droga musi być zrobiona i jest ona w priorytetach rządowych – przypomina poseł Edward Siarka. - „Zakopianka” na odcinku od Chabówki do Nowego Targu jest wpisana do programu rządowego. Ona ma zapewnione finansowanie w wysokości miliarda złotych.

W listopadzie został ogłoszony przetarg na wykonawstwo w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Rozstrzygnięcie zapowiadano najpierw w grudniu, potem w połowie stycznia 2018 r.

- Tutaj rzeczywiście mogą się pojawiać niepokoje, dlatego, że ten termin się przesuwa, ale tylko dlatego, że tryb „zaprojektuj i wybuduj” spowodował, iż Generalna Dyrekcja otrzymała bardzo dużo pytań dotyczących rozwiązań, które są tam proponowane – przyznaje poseł. - W związku z tym termin 15. czy 16. stycznia nie będzie dotrzymany, ale dzisiaj rozmawiałem z ministerstwem i w styczniu na pewno oferty zostaną otwarte. Będziemy wiedzieli, kto złożył oferty, jakie padły ceny i terminy.

Wcześniej ministerstwo ustaliło termin graniczny – że ten odcinek „zakopianki” ma być gotowy na koniec grudnia 2022 roku. Podana data wciąż obowiązuje. Nie stało się nic, co powoduje, że ten odcinek mógłby „wylecieć” z realizacji. A koszmar na „zakopiance” po Sylwestrze pokazał, jak żywotną sprawą dla regionu jest ta inwestycja.

Na odcinkach od Lubnia do Naprawy opóźnienia w pracach już zostały nadrobione i powinny być one gotowe do końca 2019 roku, a tunel pod Luboniem Małym – do końca 2021. Potwierdzają to otrzymane właśnie przez posła materiały z ministerstwa, obrazujące i zaawansowanie robót, i stan prawny. Całą nową „zakopianką” do Nowego Targu pojedziemy więc za cztery lata.

Przypomnijmy, że ostatni z planowanych odcinków nowej "zakopianki", od Chabówki do Nowego Targu, będzie liczył 16,1 km. Inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej drogi klasy GP (główna przyspieszona) o długości 16,136 km, a szerokości jezdni 2 x 3,5 m; czterech węzłów drogowych: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód, Nowy Targ Południe oraz 22 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady). Podpisanie umowy wykonawczej zapowiadane jest na II kwartał 2018 r.  Całość kosztów szacowanych na ok. 1 mld zł ma pokryć budżet państwa.

Filmowa wizualizacja przebiegu nowej zakopianki do Rabki-Zdroju. Materiał GDDKiA

Dodaj komentarz

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, zastrzega sobie jednak prawo do nie publikowania ich, zwłaszcza tych, które zawierają wulgaryzmy, epitety powszechnie uznane za obraźliwe, nawołują do zachowań niezgodnych z prawem, obrażają osoby publiczne i prywatne, inne narodowości, rasy, religie itd.
Komentarze nie dotyczące danego tematu, atakujące personalnie innych komentatorów i autorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz uwagi skierowane do Redakcji – będą usuwane.


Kod antyspamowy
Odśwież

Reklama

Nasi partenrzy

TV Podhale

logonaszkasprowy

fottboll

Taxi Rabka-Zdrój

Nasi partenrzy

nspj

mbludzm pl m

Tarnów In

 

Nasi partenrzy

zakopanedlaciebie.pl


natatry.pl


Resort Kościelisko

Reklama