Podhale Region

Czwartek, 19 październik 2017

Ostatnia aktualizacjaŚr, 18 Paź 2017 9pm

Jesteś tutaj: Home Wiadomości Powiaty: Subregion Podhalański Wyjątkowość Zakopianki - pojedziemy nią w 2020 roku

Reklama

Wyjątkowość Zakopianki - pojedziemy nią w 2020 roku

premier szydlo zakopianka

PODHALE. Premier Beata Szydło wraz z ministrem infrastruktury i budownictwa Andrzejem Adamczykiem wzięła udział w spotkaniu poprzedzającym drążenie tunelu pod Luboniem Małym w ciągu nowej Zakopianki na odcinku Naprawa – Skomielna Biała. 

Premier podkreśliła, że budowa Zakopianki jest realizowana konsekwentnie i bez przeszkód, więc wszystko wskazuje na to, że już niedługo wszyscy będą mogli się cieszyć dobrym dojazdem do Zakopanego. Premier Beacie Szydło w specjalnym briefingu towarzyszył też minister infrastruktury Andrzej Adamczyk. Obecny był i senator Jan Hamerski, dojechała i poseł Anna Paluch.

Premier zwróciła uwagę, że zadanie nie jest łatwe, ze względu na skomplikowaną technologię, ale i warunki. – Nie ma takiej drugiej inwestycji w Polsce – mówiła i zapewniła, że jest to kolejna inwestycja realizowana konsekwentnie przez rząd Prawa i Sprawiedliwości. Zapewniła też, że zostanie ona ukończona w terminie, tak jak zobowiązano się do tego wobec wyborców. - Rząd Prawa i Sprawiedliwości, na czele którego mam zaszczyt stać, dotrzymuje słowa. To dotrzymywanie słowa jest znakiem rozpoznawczym naszego rządu – podkreśliła.

Z kolei minister Andrzej Adamczyk przypomniał, że zgodnie z planem i zapewnieniami wykonawców już w Sylwestra 2020 roku pojedziemy nową Zakopianka. Zwrócił też uwagę na fakt, że budowa to skomplikowane zadanie myśli inżynierskiej, to także przedsięwzięcie, gdzie wszystko jest objęte prawem górniczym, a samo drążenie tunelu funkcjonuej na takich zasadach jak kopalnia..

Tunel, który będzie drążony w masywie góry Mały Luboń będzie stanowił ponad 2 km odcinek drogi. Dotychczas wydrążono 266 m nitki prawej i 235 m nitki lewej. W poniedziałek ruszyło drążenie od strony południowej.

Sama Zakopianka wygląda już imponująco. Trwa budowa odcinków pomiędzy Lubniem, a Rabką. Są budowane estakady. Warto przypomnieć, że koszt budowy wyniesie ponad 2 mld 105 mln zł. Sam odcinek tunelowy wykonuje włoska firma Astaldi z Rzymu, natomiast odcinek Lubień - Naprawa polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A. z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Odcinek Skomielna Biała - Rabka-Zdrój - włoska firma Salini.

Dodaj komentarz

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, zastrzega sobie jednak prawo do nie publikowania ich, zwłaszcza tych, które zawierają wulgaryzmy, epitety powszechnie uznane za obraźliwe, nawołują do zachowań niezgodnych z prawem, obrażają osoby publiczne i prywatne, inne narodowości, rasy, religie itd.
Komentarze nie dotyczące danego tematu, atakujące personalnie innych komentatorów i autorów, zawierające reklamy lub linki do innych stron www, dane osobowe, teleadresowe i adresy e-mail oraz uwagi skierowane do Redakcji – będą usuwane.


Kod antyspamowy
Odśwież

Reklama

Nasi partenrzy

TV Podhale

logonaszkasprowy

fottboll

Taxi Rabka-Zdrój

Nasi partenrzy

nspj

mbludzm pl m

Tarnów In

 

Nasi partenrzy

zakopanedlaciebie.pl


natatry.pl


Resort Kościelisko

Reklama